Posts

Rusijos kanalui gresia visiškas uždraudimas

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) artimiausiu metu ketina svarstyti visišką rusiško kanalo „RTR planeta“ transliacijų draudimą po to, kai jau trečiąkart buvo nustatyti įstatymų pažeidimai, sako komisijos pirmininkas Edmundas Vaitekūnas.

Anot jo, šiuo metu laukiama Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento išvadų dėl prieš dvi savaites parodytos laidos, kurioje, kaip manoma, kurstytas karas ir neapykanta.

„Šis klausimas kitos savaitės posėdyje kol kas nėra numatytas, nes dar negavome ekspertų išvadų. Bet ten beveik garantuotai (bus apribojama), nes labai rimtas pažeidimas“, – sakė E.Vaitekūnas.

Anot jo, sprendimas dėl kanalo transliacijų ribojimo bus priimtas iškart tik gavus pažeidimus patvirtinančias ekspertų išvadas – tam jau nebereikės teismo sankcijų, nes įstatymai numato galimybę sprendimą priimti pačiai LRTK, jei užfiksuoti papildomi pažeidimai.

„Komisija spręs, ar mėnesiui, ar trims, ar metams – įstatymas to nenumato, tik numato laikiną viso kanalo transliacijų stabdymą. Mes dar tokio sprendimo nebuvome priėmę. Apie tai informavome Europos Komisiją“, – sakė komisijos pirmininkas.

LRTK sausio 22 dieną informavo užfiksavusi galimą tiesioginį karo ir neapykantos kurstymą „RTR Planeta“ sausio 18 dieną rodytoje laidoje „Sekmadienio vakaras su V.Solovjovu“. Joje rodytas reportažas apie įvykius Ukrainoje.

Be „RTR planeta“, dėl pakartotinių pažeidimų transliuojamose laidose komisija taip pat siekia pritaikyti sankcijas kanalui „NTV Mir Lithuania“. LRTK atstovai sausio pabaigoje buvo susitikę su abiejų kanalų atstovais, tačiau „NTV Mir Lithuania“ nesutinka su pažeidimais, o „RTR planeta“ apie savo poziciją žadėjo informuoti vėliau, tačiau jos iki šiol nepateikė.

Trims mėnesiams – nuo sausio 18-osios iki balandžio 17-osios – teismo sankcionuotu LRTK sprendimu buvo uždrausta transliuoti ir rusiško kanalo „Ren TV Baltic“ kai kurių laidų transliacijas. Tačiau kanalas, komisijos teigimu, dar neįsigaliojus sprendimui rusiškas programas, kuriose fiksuojami pažeidimai, pakeitė ukrainietiškomis.

Dėl Londone registruoto kanalo „RTR planeta“ pažeidimų dalies laidų retransliacijos Lietuvoje jau buvo apribotos du kartus. Abu kartus retransliacijos ribotos trims mėnesiams

http://www.delfi.lt/verslas/media/rusijos-kanalui-gresia-visiskas-uzdraudimas.d?id=67106630#ixzz3RRUQU4pd

Gali būti stabdomos dviejų Rusijos televizijų transliacijos

Pakartotinai įstatymus pažeidusių televizijų „RTR Planeta“ ir „NTV Mir Lithuania“ retransliacijos Lietuvoje galėtų būti stabdomos iki metų, sako Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) vadovas Edmundas Vaitekūnas.

„Laikinas tų programų atskirų laidų stabdymas buvo trims mėnesiams. Jei dabar yra viso kanalo, kadangi yra pakartotiniai pažeidimai, tai, manau, turėtų būti ilgiau. Savo asmeninę nuomonę pasakysiu – dvejiems metams galbūt ir per ilgas terminas. Manau, kad iki metų“, – BNS pirmadienį sakė LRTK vadovas.

LRTK šią savaitę toliau svarstys, ar visiškai stabdyti šių dviejų televizijų transliacijas, bei apriboti pirmąkart įstatymams nusižengusios „Ren TV Baltic (Lietuva)“ dalies programų rodymą. Komisijai kilo įtarimų, kad šių kanalų laidose paskleista informacija kurstė nesantaiką, buvo nesilaikoma žurnalistų etikos principų informaciją pateikiant šališkai, neparemiant įrodymais, žiūrovą bandant nuteikti norima linkme, galimai kurstant karą ir neapykantą.

Pasak R.Vaitekūno, įstatymai nenumato konkretaus termino, kiek, nustačius pakartotinus pažeidimus, draudimas gali būti taikomas, numatoma tik tai, kad sankcijos turi būti laikinos.

Dėl jų trukmės komisija galutinai turės apsispręsti po to, kai bus įgyvendintos visos keturios sąlygos: nustatytas pakartotinis pažeidimas, bus pateikta Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos išvada, įvyks privalomos derybos su pačiais transliuotojais, apie pažeidimą bus informuota Europos Komisija (EK).

Komisijos vadovas sakė, kad privalomos derybos su transliuotojais tikriausiai vyks raštu.

„Mūsų reikalavimas bus pripažinti, kad skelbiama informacija buvo šališka, kurstanti nesantaiką ir visa kita, kaip yra nustatyta išvadose – kad tas paneigimas būtų viešai paskelbtas. Jei derybos neįvyksta, tada jau priimsime sprendimą, ir viskas“, – sakė R.Vaitekūnas.

Jis taip pat kritikavo Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą, esą į kai kuriuos užklausimus ši tarnyba neatsako po kelis mėnesius.

„Tad nerimą kelia ir tai, kada sulauksime ir šių išvadų“, – sakė jis.

LRTK kanalo „NTV Mir Lithuania” ne ES parengtų laidų retransliavimą trims mėnesiams apriboti jau buvo nusprendusi kovo viduryje, dėl kovo 11-osios išvakarėse transliuoto dokumentinio filmo „Pasmerktieji. Spąstai grupei „Alfa“, kuriame buvo iškreipiami faktai apie sausio 13-osios įvykius. Balandžio pradžioje trims mėnesiams apribotos ir „RTR planeta“ retransliacijos, dėl kovo 2-ąją apie įvykius Kryme parodytos informacinės laidos „Savaitės žinos“, kurioje buvo kurstoma tautinė nesantaika, skatinami kariniai veiksmai.

2013-ųjų spalį komisija analogišką sprendimą buvo priėmusi ir dėl „PBK Lithuania“, dėl istorinių faktų iškraipymo kanalo rodytoje laidoje „Žmogus ir įstatymas“ apie 1991 metų sausio 13 dienos įvykius.

Šiuo metu Seime svarstomos Prezidentės pateiktos pataisos, siūlančios griežtinti ir išplėsti atsakomybę už nesantaikos ar karo kurstymą bei kitus pažeidimus numatant iki 100 tūkst. eurų ar 3 proc. metinių pajamų siekiančias baudas. Pataisas papildantį panašų projektą gruodį parengė ir Kultūros ministerijos darbo grupė.

Iki šiol vienintelė reikalavimams riboti transliacijas Lietuvoje nepaklususi bendrovė „Viasat“ gruodžio pabaigoje viešai įsipareigojo vykdyti komisijos sprendimus, jei tik apie pažeidimus bus informuota EK.

http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/gali-buti-stabdomos-dvieju-rusijos-televiziju-transliacijos.d?id=66818102#ixzz3NwxW4k3P