Posts

Rusijos kanalui gresia visiškas uždraudimas

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) artimiausiu metu ketina svarstyti visišką rusiško kanalo „RTR planeta“ transliacijų draudimą po to, kai jau trečiąkart buvo nustatyti įstatymų pažeidimai, sako komisijos pirmininkas Edmundas Vaitekūnas.

Anot jo, šiuo metu laukiama Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento išvadų dėl prieš dvi savaites parodytos laidos, kurioje, kaip manoma, kurstytas karas ir neapykanta.

„Šis klausimas kitos savaitės posėdyje kol kas nėra numatytas, nes dar negavome ekspertų išvadų. Bet ten beveik garantuotai (bus apribojama), nes labai rimtas pažeidimas“, – sakė E.Vaitekūnas.

Anot jo, sprendimas dėl kanalo transliacijų ribojimo bus priimtas iškart tik gavus pažeidimus patvirtinančias ekspertų išvadas – tam jau nebereikės teismo sankcijų, nes įstatymai numato galimybę sprendimą priimti pačiai LRTK, jei užfiksuoti papildomi pažeidimai.

„Komisija spręs, ar mėnesiui, ar trims, ar metams – įstatymas to nenumato, tik numato laikiną viso kanalo transliacijų stabdymą. Mes dar tokio sprendimo nebuvome priėmę. Apie tai informavome Europos Komisiją“, – sakė komisijos pirmininkas.

LRTK sausio 22 dieną informavo užfiksavusi galimą tiesioginį karo ir neapykantos kurstymą „RTR Planeta“ sausio 18 dieną rodytoje laidoje „Sekmadienio vakaras su V.Solovjovu“. Joje rodytas reportažas apie įvykius Ukrainoje.

Be „RTR planeta“, dėl pakartotinių pažeidimų transliuojamose laidose komisija taip pat siekia pritaikyti sankcijas kanalui „NTV Mir Lithuania“. LRTK atstovai sausio pabaigoje buvo susitikę su abiejų kanalų atstovais, tačiau „NTV Mir Lithuania“ nesutinka su pažeidimais, o „RTR planeta“ apie savo poziciją žadėjo informuoti vėliau, tačiau jos iki šiol nepateikė.

Trims mėnesiams – nuo sausio 18-osios iki balandžio 17-osios – teismo sankcionuotu LRTK sprendimu buvo uždrausta transliuoti ir rusiško kanalo „Ren TV Baltic“ kai kurių laidų transliacijas. Tačiau kanalas, komisijos teigimu, dar neįsigaliojus sprendimui rusiškas programas, kuriose fiksuojami pažeidimai, pakeitė ukrainietiškomis.

Dėl Londone registruoto kanalo „RTR planeta“ pažeidimų dalies laidų retransliacijos Lietuvoje jau buvo apribotos du kartus. Abu kartus retransliacijos ribotos trims mėnesiams

http://www.delfi.lt/verslas/media/rusijos-kanalui-gresia-visiskas-uzdraudimas.d?id=67106630#ixzz3RRUQU4pd

LRTK siūlys apriboti rusiškų programų retransliavimą

Š. m. sausio 7 d. 15 val. Lietuvos radijo ir televizijos komisija svarstys televizijos programų „Ren TV Baltic (Lietuva)“, „NTV Mir Lithuania“ ir „RTR Planeta“ laikino ribojimo Lietuvos Respublikos teritorijoje galimybę.
Praėjusių metų pabaigoje komisija pradėjo tyrimą dėl Jungtinės Karalystės jurisdikcijai priklausančios ir Lietuvoje retransliuojamos programos „Ren TV Baltic (Lietuva)“ skleidžiamos galimai draudžiamos informacijos. Šios programos laidos „Paklydimo teritorija“ įrašas buvo pateiktas įvertinti nepriklausomiems ekspertams, kurių išvadas komisija svarstys posėdžio metu.
Gavusi nepriklausomų ekspertų išvadas dėl dar anksčiau pradėto tyrimo, komisija tame pačiame posėdyje taip pat svarstys nuobaudų taikymo galimybę dėl programų „NTV Mir Lithuania“ ir „RTR Planeta“ retransliuotų laidų (šių programų atskirų laidų retransliavimą komisija buvo sustabdžiusi 3 mėn. praėjusių metų pavasarį). Šį kartą analizuotoje programos „RTR Planeta“ laidoje „Šeštadienio žinios“ (transliuota 2014 m. lapkričio 15 d.) ir „NTV Mir Lithuania“ laidoje „Šiandien“ (transliuota 2014 m. lapkričio 23 d.) buvo užfiksuota daugybė žurnalistinės etikos pažeidimų – nesilaikoma žurnalistinio darbo objektyvumo principų, pateikiamas vienašališkas požiūris, įrodymais nepagrįsta informacija, sąmoningai konstruojamas šališkas situacijos kontekstas bei vertinimai, skleidžiamas propagandinis turinys. Taip pat laidose nustatyti Visuomenės informavimo įstatymo 19 straipsnio, kuriame įvardijama neskelbtina informacija, pažeidimai – kurstomas karas ir neapykanta, tyčiojamasi, kurstoma smurtauti, platinama dezinformacija bei šmeižianti ir įžeidžianti žmogaus orumą informacija. Kadangi šių dviejų programų tokio paties pobūdžio turinio pažeidimai per 12 mėn. nustatyti jau antrą kartą, komisija šioms programoms planuoja taikyti griežtesnes sankcijas.
Norėdama pradėti nuobaudų taikymo procedūrą komisija dar turi sulaukti kompetentingos institucijos – Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos išvadų dėl minėtų laidų turinio. Laikantis Europos Sąjungos Audiovizualinių žiniasklaidos paslaugų direktyvos bei Lietuvos Respublikos Visuomenės informavimo įstatymo nuostatų, komisija turės pradėti konsultacijas su programas rengiančiais transliuotojais dėl abipusio susitarimo, informuoti atitinkamas reguliuojančias institucijas bei Europos Sąjungos Komisiją.

 

Informacija atnaujinta: 2015-01-06

http://www.rtk.lt/lt/naujienos/pranesimai_spaudai/lrtk_siulys_apriboti_rusisku_programu_retransliavima

Gali būti stabdomos dviejų Rusijos televizijų transliacijos

Pakartotinai įstatymus pažeidusių televizijų „RTR Planeta“ ir „NTV Mir Lithuania“ retransliacijos Lietuvoje galėtų būti stabdomos iki metų, sako Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) vadovas Edmundas Vaitekūnas.

„Laikinas tų programų atskirų laidų stabdymas buvo trims mėnesiams. Jei dabar yra viso kanalo, kadangi yra pakartotiniai pažeidimai, tai, manau, turėtų būti ilgiau. Savo asmeninę nuomonę pasakysiu – dvejiems metams galbūt ir per ilgas terminas. Manau, kad iki metų“, – BNS pirmadienį sakė LRTK vadovas.

LRTK šią savaitę toliau svarstys, ar visiškai stabdyti šių dviejų televizijų transliacijas, bei apriboti pirmąkart įstatymams nusižengusios „Ren TV Baltic (Lietuva)“ dalies programų rodymą. Komisijai kilo įtarimų, kad šių kanalų laidose paskleista informacija kurstė nesantaiką, buvo nesilaikoma žurnalistų etikos principų informaciją pateikiant šališkai, neparemiant įrodymais, žiūrovą bandant nuteikti norima linkme, galimai kurstant karą ir neapykantą.

Pasak R.Vaitekūno, įstatymai nenumato konkretaus termino, kiek, nustačius pakartotinus pažeidimus, draudimas gali būti taikomas, numatoma tik tai, kad sankcijos turi būti laikinos.

Dėl jų trukmės komisija galutinai turės apsispręsti po to, kai bus įgyvendintos visos keturios sąlygos: nustatytas pakartotinis pažeidimas, bus pateikta Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos išvada, įvyks privalomos derybos su pačiais transliuotojais, apie pažeidimą bus informuota Europos Komisija (EK).

Komisijos vadovas sakė, kad privalomos derybos su transliuotojais tikriausiai vyks raštu.

„Mūsų reikalavimas bus pripažinti, kad skelbiama informacija buvo šališka, kurstanti nesantaiką ir visa kita, kaip yra nustatyta išvadose – kad tas paneigimas būtų viešai paskelbtas. Jei derybos neįvyksta, tada jau priimsime sprendimą, ir viskas“, – sakė R.Vaitekūnas.

Jis taip pat kritikavo Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą, esą į kai kuriuos užklausimus ši tarnyba neatsako po kelis mėnesius.

„Tad nerimą kelia ir tai, kada sulauksime ir šių išvadų“, – sakė jis.

LRTK kanalo „NTV Mir Lithuania” ne ES parengtų laidų retransliavimą trims mėnesiams apriboti jau buvo nusprendusi kovo viduryje, dėl kovo 11-osios išvakarėse transliuoto dokumentinio filmo „Pasmerktieji. Spąstai grupei „Alfa“, kuriame buvo iškreipiami faktai apie sausio 13-osios įvykius. Balandžio pradžioje trims mėnesiams apribotos ir „RTR planeta“ retransliacijos, dėl kovo 2-ąją apie įvykius Kryme parodytos informacinės laidos „Savaitės žinos“, kurioje buvo kurstoma tautinė nesantaika, skatinami kariniai veiksmai.

2013-ųjų spalį komisija analogišką sprendimą buvo priėmusi ir dėl „PBK Lithuania“, dėl istorinių faktų iškraipymo kanalo rodytoje laidoje „Žmogus ir įstatymas“ apie 1991 metų sausio 13 dienos įvykius.

Šiuo metu Seime svarstomos Prezidentės pateiktos pataisos, siūlančios griežtinti ir išplėsti atsakomybę už nesantaikos ar karo kurstymą bei kitus pažeidimus numatant iki 100 tūkst. eurų ar 3 proc. metinių pajamų siekiančias baudas. Pataisas papildantį panašų projektą gruodį parengė ir Kultūros ministerijos darbo grupė.

Iki šiol vienintelė reikalavimams riboti transliacijas Lietuvoje nepaklususi bendrovė „Viasat“ gruodžio pabaigoje viešai įsipareigojo vykdyti komisijos sprendimus, jei tik apie pažeidimus bus informuota EK.

http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/gali-buti-stabdomos-dvieju-rusijos-televiziju-transliacijos.d?id=66818102#ixzz3NwxW4k3P

Teismas: LRTK teisėtai apribojo „NTV mir Lithuania“ transliacijas

Lietuvos radijo ir televizijos komisija šių metų kovą teisėtai laikinai apribojo televizijos kanalo „NTV mir Lithuania“ transliacijas, galutinai nutarė teismas.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) lapkričio 12 dieną atmetė internetinės televizijos bendrovės „Nubo.tv“ skundą ir paliko galioti Vilniaus apygardos administracinio teismo (VAAT) spalio pradžioje priimtą nutartį, kuria teismas nutraukė bylą kaip nenagrinėtiną šiame teisme.

Teisininkų teigimu, šis LVAT sprendimas gali tapti precedentu ir kitose šiuo metu nagrinėjamose panašiose bylose.

„Teisėjų kolegijos sprendimas dar kartą patvirtino, kad bendrovė „Nubo.tv“ neturi teisės reikalauti panaikinti komisijos sprendimo ‒ norminio teisės akto, skirto visiems Lietuvoje veikiantiems retransliuotojams, o ne kuriai nors konkrečiai bendrovei“, ‒ pranešime spaudai sakė teisinių paslaugų kontoros „AAA Law“ partneris advokatas Andrius Iškauskas.

Anot jo, dėl kitų panašių komisijos sprendimų laikinai sustabdyti Rusijoje kurtų televizijos laidų retransliavimą į teismą kreipėsi ir kiti retransliuotojai,todėl tikėtina, kad jų skundai sulauks panašaus likimo.

Gegužės viduryje skundą dėl LRTK sprendimo stabdyti kanalų „NTV Mir“ ir „RTR planeta“ teismui buvo pateikęs ir Lietuvoje veikiantis retransliuotojas „Init“.

Gegužės pabaigoje VAAT atmetė televizijos kanalui „PBK Lithuania“ atstovaujančios bendrovės BMA LT skundą dėl pernai spalį LRTK priimto sprendimo trims mėnesiams stabdyti dalies kanalo laidų retransliaciją Lietuvoje. Tuomet komisija įvertino pernai spalį rodytos laidos „Žmogus ir įstatymas“ apie 1991 metų sausio 13 dienos įvykius turinį bei atsižvelgus į ekspertų išvadas.

Spalį priimtoje nutartyje VAAT pažymėjo, kad sprendimas neskirtas konkretiems ūkio subjektams ir yra ne vienkartinio pobūdžio, bet nukreiptas į atitinkamų teisinių santykių reguliavimą ateityje bei skirtas taikyti daug kartų.

LRTK „NTV Mir Lithuania“ programos retransliavimą trims mėnesiams apriboti nusprendė kovo viduryje, dėl kovo 11-osios išvakarėse transliuoto dokumentinio filmo „Pasmerktieji. Spąstai grupei „Alfa“, kuriame buvo iškreipiami faktai apie sausio 13-osios įvykius. Tokį komisijos sprendimą kovo 21 dieną sankcionavo VAAT.

„NTV mir Lithuania“ kanalo retransliacijos atnaujintos birželio 21 dieną, o „RTR planeta“ – liepos 8 dieną.

http://www.delfi.lt/verslas/media/teismas-lrtk-teisetai-apribojo-ntv-mir-lithuania-transliacijas.d?id=66398088#ixzz3JbyRUx7q